Balett

Balett började i kungliga domstolar i början av 1600-talet och tidiga former av denna eleganta och sofistikerade konst involverade långa kjolar och trätofflor. Denna typ av dans är mycket populär runt om i hela världen och om du studerar balett kan det bidra till att du stärker din kropp. Människor som studerar balett behåller också flexibilitet hela sitt vuxna liv, vilket gör denna teknik grunden för utbildning för alla typer av dans. Dansen tar engagemang och kräver seriös träning.

Sträck dina muskler ordentligt. Stretching är viktigt för att stärka musklerna och att förlänga din hållning. Det är viktigt att det görs i början av varje balett session och även före en föreställning. För att ge dina muskler tillfälle att värma upp så är det bra om man stretchar 10-15 min om dagen, vilket även minskar risken för skador. Använd alltid balettskor. Riktigt bra skor ska sitta åt, men inte så hårt att de stoppar blodflödet och skapar domningar i fötterna. Det finns olika stilar och typer av skor, fråga din balettlärare eller en försäljare i butiken för rådgivning. Om du vill. Om du inte vill köpa balettskor till en början så är det okej att använda dig av strumpor med gummi under så att du inte halkar, men det är inget att rekommendera.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *